Шумът и нарушаване на спокойния сън

Открийте повече за това как шумът и неспокойния сън влияят на вашето здраве и какво можете да направите, за да подобрите своето благосъстояние

RockWorld Imagery, The Big Picture, boy, child, sleeping

Всички знаем, че излагането на продължителен и/или висок шумов фон може да доведе до слухови травми и загуба на слух. Съществуват, обаче значително повече рискови фактори свързани с недостатъчно или некачествен сън, причината, за който е шумът.

Сънят е един от най-важните фактори за правилно функциониране на мозъка, но ползите от добрият нощен сън далеч не се изчерпват с това. Съществуват медицински изследвания, които намират пряка връзка между нарушенията в съня и хормонални промени, в регулацията на нивата на глюкоза в кръвта във времето за нощна почивка. Такива проблеми често водят до диабет от втори тип, което значително влошава качеството на живот. Рискът от редица други здравословни проблеми, основно свързани със сърдечно-съдовата, дихателната и мускуло-скелетната системи, също се повишава при намалено качество на нощния сън.

Хората намират различни начини за осигуряване на нормален нощен сън, необезпокояван от различни шумове. И докато тапите за уши, белия шум и други подобни методи могат да помогнат донякъде, те са значително по-слабо ефективни за спокойния сън, от осигуряването на истинска тишина в дома.

Ако живеете в близост до летище, шумът който се отчита вътре в къщата може да бъде намален с до 40%, единствено с помощта на покрив изолиран с каменна вата.

Днешния забързан свят е неизменно свързан със значително количество източници на шум. Преминаващи автомобили, тропащи съседи, весели купони, лаещи кучета - шумът е наш непрестанен спътник денем, но не е задължително да ни притеснява и нощем.

Подобрената изолация на домовете може да блокира шума от трафика и да абсорбира звука по-ефективно, като осигурява по-голяма защита от шума на градския живот. В частност каменната вата е високоефективен материал що се отнася до поглъщането на нежеланите звуци.

Друг важен фактор за осигуряването на добър нощен сън е излагането на достатъчно количества слънчева светлина през деня. Мнозина от нас, живеейки в големите градове по света, прекарваме твърде голяма част от времето си в затворени пространства. Затова е изключително важно те да бъдат добре осветени.

Допълнителен нощен сън с до 46 минути

би могъл да е един от ефектите от излагането на естествена дневна светлина.

По тази причина използването на повече прозорци и тавани отразяващи естествената светлина са един от методите за осигуряване на добър нощен сън. Най-ефективните мерки, обаче са свързани с намаляването на излишните шумове у дома, а това може да стане лесно при реновирането на сградата с използването на отлични шумопоглъщащи материали каквато е каменната вата.